articole (3)

  • un quiz distractiv pe literatură rusă. cât știi – cât îți amintești – cât intuiești.
  • spaima – drama – rușinea cititorului: cărțile alea fundamentale pe care nu le-ai citit (sau recitit ca adult), dar probabil ai zis sau ai lăsat să se înțeleagă că le-ai citit. tipic. (lista e lungă, oricum va fi întotdeauna lungă și umilitoare. dintre cărțile așa-zise clasice/mari/importante – deși etichetele astea au un grad ridicat de arbitrar -, io n-am citit „frații karamazov”, „jocul cu mărgele de sticlă”, faulkner (doar 2 pagini – se pun?), pynchon, rushdie, vonnegut (deși am scris despre el la un examen), „moromeții” II [lol], „ulysses” nici nu mai zic, nimic „sf” și nimic dus la capăt de virginia woolf – că tot e ziua ei azi.)
  • un mic experiment statistico-poetic, dacă vă plictisiți – cele mai citate versuri (pe google, evident) din literatura engleză. top 50. locul 1? un poet de necitit azi. :D
  • sigur le știți, dar întru revizitare – învățăturile lui scott fitzgerald către fiica sa în etate de 11 ani. (intuim, desigur, că-s lucrurile de care el însuși n-a ținut cont. ”don’t worry about mosquitoes.” văd că de alcool nu-i zice nimic.)

p.s. ce notă ați luat la quiz?

36 responses to “articole (3)

  • Razvan

    am ghicit 6 din 10, 2 la bulan/intuytzie.

  • voroncas

    hai lasa-ne. ai cautat raspunsuri pe net. sau ai instinct d-ala de fata mare.
    mie mi-au iesit 3, dintre care 2 le-am vazut la vinci :))

  • Razvan

    am cautat pe net decat la noua dintre ele, daca nu cauti la toate e ca si cum n-ai fi cautat(-o)!

  • Razvan

    Si, dupa cate se pare, google nu-ti asigura 100%, trebuia sa fi cautat in carti!

  • voroncas

    bine, acu depinde si ce carti, ca asa… orice prost poate.

  • valeria

    nu ma intelege gresit , azi nu e malitiozitate , ci un zambet pe care mi l-ai starnit .
    ce e ala un … ” prost ” ? :)

  • voroncas

    pai amuzament era si la mine, deci nu-i nici o ambiguitate semantica acolo.

  • valeria

    si-ai trecut peste raspuns :)

  • voroncas

    chiar nu poti lua lucrurile asa cum sunt? nu e de-ajuns registrul ‘popular’-cliseic-gratuit in care am plasat cuvantul ‘prost’?
    nu ti-am raspuns mai devreme tocmai pentru ca ma oboseste sa ma autoexplicitez atata. imi piere tot cheful.

  • valeria

    inteleg ca nu poti :)

    glumesc .

    da’ mai citeste o data ultimul tau raspuns dat numitului razvan .
    razbate aroganta .

  • voroncas

    simtul tau de a prinde niste nuante (intentionale, sa le zicem) ale unui text (cam cu asta se ocupa pragmatica) este nul. e o mare problema ca n-ai sesizat inca de la inceputul schimbului de replici dintre mine si razvan o anume familiaritate, deci si un anume ‘cod’ al comunicarii.
    dar tu insista pe ‘calea’ ta. esti cititorul ideal al blogului astuia :))

  • voroncas

    lasa, cu un 7 data viitoare se regleaza treaba.

  • Razvan

    Ce?! Wtf? Acum am vazut ce s-a vorbit in lipsa mea!!! De unde si pana unde sunt io “prost”?! Chiar asa impresie de “prost” las?! Imi vine extrem de greu sa cred(ca sunt prost)! Voroncas, credeam ca suntem prieteni! Un prieten nu-l face prost pe celalalt!!! Prietenii nu-si prostesc prietenii!!! Mai rau e ca incerci sa justifici asta invocand o asa-zisa familiaritate in relatia noastra strict profesionala! Prietenii se respecta intre ei! Eu cer decat respect si uite ce primesc! Cred ca am fost prea lejer, asa e cand dai un deget; e greseala mea (pe care planuiesc s-o-ndrept)!

    Valeria are dreptate(in legatura cu aroganta ta) pana la urma, si vreau sa-ti multumesc Valeria pentru ca mi-ai luat apararea in absentia, desi nu ma cunosti, nu te cunosc, ai dovedit ca esti mai prietena cu mine decat e “prietena” Voroncas cu mine! Ha, prieten! Ce cuvant!

  • valeria

    absolut . asta pentru ca vizualizez limbul :)))

  • valeria

    *cat despre petrov , sa-si vada de celelalte bloguri ale sale .
    3 nu fac cat 1 :)))

  • voroncas

    Razvane,
    nu ma-ntelege gresit!!! daca nici prietenu adevarat nu poa sa-ti spuna cand esti prost si cand nu, atunci cine??? oare cine… (esti tu…)?

  • petrov

    valeria m-ai facut de ras.

  • valeria

    :)))))))))))) admirabila piesa de teatru . zi si tu daca blogul tau nu prinde viata ! ;)

    seara buna , doamna !

  • garcea

    mai valeria, militianca mica, oare constientizezi ca nevroza ta maniacala stirneste fiara din mine? da´numa unpic. Deci domnu´petrov, circulati va rog :o))) chiar are 3 bloguri?

  • petrov

    celelalte doua is in blogrollu meu.

  • valeria

    ultimele doua replici , numai bune de aparte-uri :))))))))))

  • garcea

    valeria, tu faci acum subtitrarea pt. surzi?
    (piirtz fartsound -valerie thinking loud)

  • valeria

    numai pentru ca-s o doamna ;)

    incearca pe soundcloud :))

  • garcea

    io speculam ca esti mimoza.

  • valeria

    pustiulica (garcea) , nu te mai stradui atat sa ma impresionezi , ca n-ai destul sange-n boase pentru mine . citesc blogul lui voroncas pentru ca-mi place . inca . tu nu ma interesezi . hai , valea !

    eu am curajul optiunilor mele . am si un nume : valeria vrinceanu . tu ? doar un ” garcea ” .

  • garcea, mi se pare mie ca suna poietic, nah

    incintat, numele meu este árpád ferenczy. Nici tu nu ma interesezi dar ma incita comentariile tale, actionismul ala de organizator autonumit la coada la ceva, nu stiu daca ai prins vremurile alea..gen administrator de bloc. Implinesc anu´asta 40, de sanguinizarea coaielor mele mi´e teama ca nu ai obiectiv de ajuns ca sa discuti, iar de voroncas si placut as evita de asemenea pt. ca mai mult ca sigur argumentele tale se limiteaza la “io am fost prima´ntai aicea”.

  • valeria

    nicidecum . 37 de ani in cap , n-am fost prima aici , am prins vremurile de care pomenesti , raspund cu moneda cu care tratezi oamenii . comentariile mele o vizau pe proprietara blogului . daca tonul meu ti se pare dictatorial , e doar o parere ( femeile sunt mai … teritoriale de obicei . nu era cazul acum ) . n-am inteles niciodata de ce barbatii cred ca femeile sunt mai slabe si le sar in aparare . voroncas s-a descurcat excelent in raspunsurile ei fata de mine . putin defensiv , dar altfel excelent . sa fim seriosi , ii inteleg punctul de vedere : am atacat-o cu cateva postari inainte . sau asa parea . nu vad rostul tau aici . si tu si eu avem lucruri mai importante de facut , dar niciodata n-am lesinat de la putin sange .

  • voroncas

    da’ voi nu v-ati plictisit? :)

  • valeria

    acum ca ne amintesti , da :)

  • garcea

    @voroncas, pai la ritmul in care ne aprobi comentariile, ma simt ca la inceput de secol, corespondenta pe hartie cu urme de gainatz de porumbel. Tocmai pt. ca ma plictisesc la job, dar am sa´l iau ca pe un sfat coercitiv. :o))))

    valeria pai ti´ai cam raspuns singura, lucru pentru care iti sunt recunoscator.
    Treaba e relativ simpla, in momentul in care nu mi se aproba un comentariu e semn clar ca s´a terminat geografia. Complicat e faptul ca trebuie s´o convingi pe voroncas sa te lase la butoane. De luat apararea, dupa cum bine ai remarcat, chiar nu are nevoie. Si, da: chiar sunt ignorant, incult si imbecil, da, chiar nu pot justifica in mod rational prezenta comentariilor mele, dar hei, cin´te crezi tu ca sa hotarasti asta? “sa vezi ca mie´mi place, INCA, de tine, da´ s´ar putea sa nu´mi mai placa, aibi grija..” ce santaj jenibil. uppss simt cum ia ashea o fierbinteala, 37 zici? abstraaact ;o))

  • voroncas

    @garcea
    pai in cazul asta inseamna ca vei aprecia mai mult aprobarea comentariilor decat dac-ar veni pe banda rulanta :p

    cat despre celelalte pseudo-dispute, mi-e putin greu. insa sper sa n-o dezamagesc pe valeria, asa cum i-am mai dezamagit pe altii si au renuntat la blogul meu :( nemaivorbind ca acum o sa scriu cu grija, sub presiune…

  • garcea

    bai eu cred ca fluctuatia vizitatorilor de blog este influentata decisiv de niste factori pe care nici macar nu´i banuim darmite influentam. Dar pentru ca apreciez stilul tau condescendent amical, o sa´mi dau silinta sa´mi calibrez discursul respectiv cadenta atit cit ma pricep eu sa cred ca e reciproc avantajos.ooof , am obosit..

  • valeria

    @garcea , joci la cacialma :))

    @scumpa voroncas , nu te nelinisti , tu fa-ti ” parcursul ” obisnuit si eu o sa te citesc . treaba e asa : in fiecare an imi reinnoiesc blogrollul . unii vor zice ” cata superficialitate ” , pe altii ii va durea in partea dorsala . eu o numesc ” curgere ” , ma misc inspre altceva . cel putin un an , a mea esti . s-ar putea si mai mult ;)

  • voroncas

    ie-n regula, ramanem tovarasi!

  • garcea

    valeria, io sincer nu pricep nimic, cre´ca´i nativ..ce joc, ce cacealma?? Am dat citeva replici la tzacapaca, fara scor, si tu deja te gandesti ca am mare grija sa nu´mi cada asu´din mineca ca sa nu vezi tu ca´i masluit. ma bucur insa ca te amuz, e de bine.

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 1,287 other followers

