my2008

anul trecut, undeva pe vremea asta, ziceam ca nu mi-am facut nici un fel de ‘bilant’ pe 2007 si nici mari planuri pentru 2008. desi cred ca poate nu atat anii calendaristici, cat aia personali, marcati de ziua de nastere a fiecaruia, ar trebui sa conteze si sa ne puna mai mult pe ganduri, ma trezesc la capatul unui an cum rar am avut. de fapt, cum niciodata n-am avut. (si aici iar imi aduc aminte de ce zicea bucurenci anul trecut, tot pe vremea asta: c-a iubit ca un nebun, c-a citit cateva carti sfasietoare… atunci l-am citit cu un soi de invidie, acum sunt insa impacata.) pentru mine a fost un an plin de erori si de descoperiri agitatate-savuros-nelinistite, in aceeasi masura. (de fapt, cu cat gresesti mai mult, cu atat ai sanse mai mari sa ajungi la raspunsuri.) filosofia-mi de viata, sub deja clasicul-obsesivul semn ‘meta-‘, si-a atins climaxul si, prin urmare, a cedat. s-a facut tandari. am strans bucatile si le-am pus in paranteza. am reusit sa inchid ce trebuia inchis de multa vreme si am deschis alte povesti. scrisori, taceri, ochi, brate, secrete, sticle, cutii si alte instrumente.

n-as zice ca mi-am pierdut capul, ci doar ca l-am sfidat adesea; sau ca scaunul atasat lui – ca fiinta rationala ce ma numesc – a fost zdruncinat cu succes. am luat cu precadere decizii intru imediat, am elogiat constant prezentul, pentru ca, da, marea figura cu care m-am intersectat – si careia i-am devenit ulterior fidel ‘discipol’ – a fost don juan. (si inca n-am incheiat socotelile cu el.) [am scris atata despre asta pe blog, incat nu mai e cazul sa explic ca don juan nu e porcul ala care seduce si abandoneaza femeile, fie ele proaste sau inteligente, ci e, mai degraba si extrem de sintetic vorbind, un mod de a fi in lume.] oricum, nicicand n-am vazut fictiune mai vie.

sunt convinsa ca, acum cand ma voi intoarce, lucrurile vor fi la locul lor, in asteptare cuminte. cumva simt c-o voi lua de la capat. cu cap cu tot, mai ales.


Leave a Reply

