întâmplări domestice

nu sunt o mare iubitoare de animale, insa iata cum un amarat de caine urmeaza sa-mi schimbe in mod neasteptat de placut ultima parte a sederii mele pe pamantul olandez. povestea e simpla: din senin, profa de ‘intercultural communication’ ne roaga, pe mine si pe iza, daca n-am vrea cumva sa locuim in casa ei doua saptamani, pentru ca ea pleaca in state si are un caine… (am mai spus oare cat de misto sunt casele olandezilor?! si, de asemenea, trec peste fireasca intrebare ca cum sa ai incredere in halul asta?!) deci fireste ca suntem de acord, cu toata responsabilitatea ‘misiunii’. azi am mers sa vedem javra, sa ne asiguram ca-i suntem suficient de simpatice. well… animalul nu mi-a starnit mari valuri de afectiune, caci e cam batran (are deja 14 ani! – sper doar sa nu moara cat stam noi cu el), putin surd (si noi care speram sa-l facem sa reactioneze la ‘cuţu-cuţu’), rasfatat, nu da pe-afara de energie – desi poate fi si nervos uneori, ni s-a spus; oricum, pare o prezenta relativ inofensiva.

casa doamnei seamana – da, ok, cu alte case olandeze – cu casa lui magritte. parter, cu bucatarie mare si piatra rece pe jos, gradina in spate, acoperita cu sticla, etajul cu dormitoarele (unul cu diverse textile indiene atarnate-suspendate-amestecate, in mijlocul carora zace un pat inalt, adus tot din vremuri de demult parca), mansarda (unde a stat fi-su si unde sunt ingramadite tot soiul de chestii), podul cu multe carti prafuite si pivnita, prafuita si ea. o casa fara un stil coerent sau cautat. haos. o groaza de accesorii mai mult sau mai putin potrivite – intre ele sau cu cadrul general. insa tocmai asta imi spune ca e un spatiu bun de descoperit. deci inca o scurta ruptura (inauntrul altei rupturi) la nivelul vietii mele.

[dintotdeauna a fost o placere pentru mine sa fiu lasata sa stau in casele oamenilor. e ca o poveste-puzzle.]


2 responses to “întâmplări domestice

Leave a Reply

