you’re all stanley kubrick!

kubrick-sean-martinfield-color-me-kubrick1de cand m-am intors (de mai bine de-o luna), din motive obscure, n-am putut sa vad (pana la capat) nici un film; aseara am tras insa de mine & de vointa mea indaratnica si am vazut cu mare placere  “colour me kubrick” (2005), unde personajul alan conway ‘este’ (a se citi ‘se crede’/’se da drept’ etc.) nimeni altul decat (fuckin’) stanley (fuckin’) kubrick, care de fapt e – pe bune – john malkovich. o farsa suculenta de la cap la coada, cu rasfaturi & desfatari ‘gay…ish’ (ca sa fiu in ton cu sugestivul subtitlu, “a true…ish story”), cu obsesii, cu fascinatia pentru ceea ce nu poti fi (atat in cazul lui alan/’kubrick’, cat si in cazul celorlalti amagiti meschini), pentru masti/fake-uri/iluzie/autosugestie/artificiu/inventia identitatii. muzica e foarte misto folosita, fie doar ca fundal, fie inserata – ca replica, sa zicem – in unele scene; vei recunoaste si cateva bucati chiar din filmele lui kubrick (“barry lyndon”, de pilda). finalul e comic (si, evident, cam amar), pentru ca visarea asta bolnava la lumea ‘buna’ & ‘glamuroasa’ a celebritatilor nu-l paraseste pe alan nici la balamuc – din contra! [replica mea favorita:  cand nebunii din salon incep sa strige, pe rand, dupa modelul lui alan, ca ei sunt stanley kubrick, asistenta ii anunta ingaduitoare ca ‘ok, you’re all stanley kubrick, so please, be quiet!’]


Leave a Reply

