pedagogia la animale (II)

luni la prima ora, cu ochii inca refuzand sa se deschida cu-adevarat, strivita in metrou de alti somnorosi, astept s-ajung la pipera. (in rest, e o zi frumoasa de primavara, vorba aia.) urmeaza cateva ore de delectare poetica: eminescu, blaga, macedonski (unde am atipit; la mecca, la mecca…).

imi rotesc ochii – ca acum au ce sa vada – pe pereti, pe aceleasi panouri ‘literare’ cu rost didactic; ce mai descopar: ca lirica eminesciana poate fi si ‘absoluta’, adica ‘daruieste si dupa moarte’ [cine? ce?]; ca printre motivele/temele poeziei lui apare si ‘zborul intergalactic’ [asa o fi zis calinescu, cine stie, anticipand ‘star wars’ or smth.]; ca romantismul se caracterizeaza si prin ‘libertatea totala de creatie’ [din care se poate intelege orice, desigur.]; ca la bacovia sunt prezente ‘tema citadina a orasului’, a ‘marii plecari’ si ‘calatoria spre necunoscut’ [cacaturi care poate n-ar fi neplauzibile sau ridicole dac-ar fi formulate in limbaj decent si explicate, ca sigur nici dracu’ nu-ntelege din ele ceva]; ca ‘neîmblânzire’ se scrie ‘neamblanzire’ [forma care, de altfel, va fi validata in doom3].

in paralel, aceeasi isterie bolnava, ca si data trecuta, se propaga dinspre catedra spre banci; isterie de tip penitenciar, cu sporadice insertii de umor – asa, ca pentru domnisoarele studente din fundul clasei. dascalul o instiinteaza grijuliu pe duduia din prima banca ca abia de la 40 de ani te dai cu carbune la ochi; apoi i se adreseaza si colegului ei (in trening si cu cercel d-ala cu ‘diamant’, cum ar zice sora-mea in cvasi-inocenta celor 9 ani ai sai): ‘sper c-ati deschis cartea… domnu’ de la sport-turism.’, iar apoi il deranjeaza pe un intarziat, punandu-l (ca pe toti ceilalti) sa recite si el cateva versuri din ‘luceafarul’: ‘domnu’ de acolo, din spate, care te razi cu aparat electric…(nu?)’

si-n final, la clasa a IX-a, tensiunea creste. exercitii de tipul ‘cum e corect?’ – asa sau asa; ‘este’ sau ‘ieste’? (i)etc. la una dintre intrebari, ‘domnisoara de-acolo, care ai 9 la mine (da’ ai si 4, nu?), ia zi, cum e?’ [tacere.], proful devine din ce in ce mai agitat, urla ca un apucat, precipitat, cu vocea de o raguseala sinistra, pare ca se transfigureaza – aceeasi imagine de exorcist – si izbucneste (eleva tacand, in continuare, se-ntelege): ‘zi, fato, odata, ca nu-ti taie nimeni capul!’ [well… io n-as fi zis acelasi lucru.]

iar luni voi preda la a XI-a simbolismul european.

iar de maine incepe ‘kilipirim’ la sala dalles (unde m-astept ca celebra criza sa se reflecte si-n preturile cartilor, pentru ca, btw, la humanitas & polirom se vede).


8 responses to “pedagogia la animale (II)

  • Pobby

    sa-ra-cul! les 400 coups in toata regula!
    Succes la “codrii de simboluri”!
    opinia mea: pune “corespunderi” pe ritm de parazitii

  • voroncas

    mda, un “400 coups” fara antoine, din pacate.
    sper sa ma descurc prin codri; ma gandeam mai bine sa le duc “un hoit” si poate ceva pictura simbolista, sa le clatesc nitel ochii.

  • jeanneduval

    La Mecca, la Mecca plecat-am si eu…

  • voroncas

    pe la umbra sau prin soare, drept? :D

  • bogdan

    neamblanzire? fuck!?

  • alexandru

    sper, ca atunci când vei educa la rândul tău generaţii de români, să nu uiţi să le acorzi libertatea de interpretare şi să uiţi întrebarea: ce a vrut să spună autorul?
    hermeneutică, exegeză, ermetism, epigoni, şi alte cuvinte mari cu care trebuie să operăm totuşi în disecţia semantică şi în analiza sintactică a frazeologiei existenţialist-corporatistă… şi să nu uiţi să le explici cu cuvinte simple şi găseşte modalitate de ai atrage spre lectură cât chiar mai au şi timp liber.

  • voroncas

    dar si eu sper, printre altele, ca cei care se decid sa-si expuna parerile pe-aici sau sa-mi dea sugestii s-o faca cel putin intr-o romana corecta, daca tot suntem la capitolul asta.

    cat despre ceea ce ar trebui eu sa uit, sa fac, sa dreg… dac-ai fi citit, poate, mai atent blogul (in special post-urile pe teme ‘educationale’, ca sa zic asa), ai fi inteles cam care-i viziunea mea asupra delicatei chestiuni.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: