consolări & consemnări

Luni, 14 martie [1938]

Nu sunt deloc mulțumit de viața pe care o duc. Citesc pe apucate o carte, nu scriu nimic, nu lucrez, îmi pierd vremea pe la Roman, pe la Fundație, și păstrez din toate astea un sentiment de agitație, de fărâmițare. Aș vrea să lucrez – și nu am curajul să încep. Asta ar presupune un efort de organizare, de disciplină.

Voi pleca de Paști la Paris? Voi pleca la Balcic? Voi mai scrie vreodată Accidentul? Voi mai scrie cartea despre roman?

Trăiesc pe apucate, de la zi la zi. Nu am bani, hainele mi se rup și nu aștept nimic, decât să se facă seară, să se facă dimineață, să vie joia, să vie duminica. Toate astea de ce? și până când?

Miercuri, 16 [martie 1938]

Nu știu ce am. Sunt mereu obosit. Incapabil de un efort susținut câteva ore. Ultima cronică pentru Fundație am scris-o în câteva zile, ștergând, citind cu glas tare, pierzând șirul, dezvoltând prea mult incidentele, tăind scurt ideile principale. Văd prost, gândesc și mai prost. […]

Mihail Sebastian, Jurnal (1935 – 1944)


9 responses to “consolări & consemnări

  • chrysallidis

    de fiecare dată când recitesc fragmente din jurnalul lui Sebastian mi se face pielea de găină. e ceva dincolo de simpla empatie.

  • Alexandru Voica.

    haha, fraierul.
    sa vina el in anglia si in ziua in care ajunge sa i se spuna ca va fi somer cel putin doua saptamani si sa dea pe mancarea de o zi cat dadea pe o saptamana in romania.
    sa il vad atunci daca se mai vaita.
    oricum, doar fraierii se vaita depresiv, barbatii adevarati (ca mine) doar consemneaza cat de trista, deprimanta, lipsita de sens, inutila si complet antagonista e viata, vreau la mamiiiii sa imi faca ciorba de burtaaaaaaaaa!!!! :(( :(( :((
    cam atat.

  • zamo.ca

    sebastian isi traia recesia personala. peste cateva decenii, in UK-ul de care vb Alexandru, Depeche Mode aveau sa-si nasca un personal jesus.
    oarecum depersonalizat, desigur.

  • Petrov

    nu stiu de ce nu m-a fascinat sebastian niciodata, desi mi-a placut.

  • Alex

    Sigur nu e jurnalul tau? :)

  • voroncas

    @chrysallidis:
    da, impresioneaza cu miez.

    @Alexandru Voica.:
    mdea, pai daca mai erai si evreu…

    @zamo.ca:
    ar fi putut sa-l prinda si sebastian.

    @Petrov:
    bine, asta cu fascinatia poate sa ramana optionala, altfel sebastian – prin jurnalul lui, mai ales – risca sa devina o placere mai degraba facila. (ca cioran citit la pubertate, more or less.)

    @Alex:
    ba da. nici eu nu am bani.

  • msq

    dar si tu analizezi la fel de neimplicata.

  • voroncas

    asta-i bine. cred. (oricum, la fel de neimplicata ca cine?)

  • msq

    e bine.dar asta e partea cea mai usoara.

Leave a Reply

