kilipirim, of course

n-am mai frecat-o repetitiv & critic pe la târg ca-n anii trecuți și am fost eficientă și decisă. de semnalat:

– cele 3 volume din „istoria corpului” de la art, cu 80 lei (le-am luat, le așteptam etc., deși au hiba de a fi, desigur, cam generale, dar asta nu contează); tot la art, compagnon cu „antimodernii” sau alte cărți din colecția aia „serioasă”, cartonată (adorno, bourdieu, touraine cu „lumea femeilor”) – 30 lei

– prezența editurii rao – zgârcită ca-ntotdeauna, dar câteva dintre cărțile alea necartonate & oarecum „clasice”, lucioase cu auriu, de literatură sec. XX – toate la 15 lei (jurnalul lui kafka, virginia woolf, sartre, camus, montherlant, malraux, tournier)

– humanitas – cam ce au la reducere și-n librăria lor + câteva „vechituri” ascunse printre rânduri (am luat george steiner cu „moartea tragediei”, pascal quignard, la limită eseu-ficțiune, cu „umbre rătăcitoare” și wittgenstein cu niște însemnări postume care, oriunde deschideam cărticica, sunau bine, adică conțineau un „adevăr”, toate la prețuri de nimic)

– am căutat la curtea veche ceva din colecția știință & religie: caputo & vattimo, „după moartea lui dumnezeu”, unde, chiar pe pagina de titlu, scrie „vatimmo”; altfel, am preferat esterhazy

– polirom & paralela 45 – practic nimic nou; nemira începe să nu mai conteze pentru mine, iar celelalte prea contextual ca să le mai pomenesc etc.

– undeva la etaj, cărți haotice, unele folosite, cu 2 rupte proaste arogante la stand; în ciuda lor, mi-am luat de acolo o mică antologie de poezie franceză (simboliști în mare parte), bilingvă, „tălmăcirea” lui zeletin

și-acestea au fost aventurile mele la kilipirim, prima zi. (celelalte vor fi la fel, doar că n-o să mai am bani să-mi schimb ochelarii, așa cum plănuisem.)


4 responses to “kilipirim, of course

Leave a Reply

