anecdote și alte nimicuri

(am lipsit, desigur, fără motiv.) în altă ordine de idei și-n praful gros din casă – căci, ca tot omul, trebuie să trec și eu prin drama meschină a punerii de termopane – abia la o săptămână după gaudeamus, după decantarea sentimentelor, mi-a venit pohta de zis una-alta.

ce (încă) mi se pare uimitor e că, printre mormane de cârnați care mai de care mai tradiționali, mărgele și broșe făcute cu dragoste, mici, pastramă, „dulciuri de la budapesta”, toate plasate strategic până la pavilionul cu cărți, și chiar printre zecile-sutele de standuri cu și despre cărți, nu găseșți un singur loc sau vreun ungher stingher de unde să poți cumpăra niște căcaturi de semne de carte decente, de preferat fără poze de la mănăstiri sau bran sau cazinoul din constanța.

am cumpărat multe cărți, am primit și am furat câteva, împlinindu-mi astfel una dintre vechile mele fantezii. pe cât de abrutizant, pe atât de inocent, firește. „captura” cea mai importantă, foucault – a supraveghea și a pedepsi. ce ironie, deci.

r. ne-a dat clasă la ciordeală, captura lui de vârf fiind deleuze & guattari – anti-oedip…  însă povestea nu se oprește aici: mai târziu îi cere lorenei lupu – moartă și descompusă deja, bătrână și ne-/prost-futută, cu o pălărie stupidă pe cap – un autograf pe carte. orgazm total.

v. a fost mai timid. dar promite pentru anii viitori.

iar b. s-a băgat la albume și dicționare. am jinduit cu toții pe urmă. și tot pe anti-oedip – alt exemplar, de data asta – a luat autograf de la eugen trică, și el, ca noi toți, în cantonament pe la gaudeamus. [oi reveni cândva și cu pozele autografelor etc.]

altfel, aceeasi plictiseala pe la humanitas – unde liiceanu, acest florin piersic al fenomenologiei românești, nu mai termina de vorbit la lansări -, pe la polirom și desigur la rao, unde cărțile sunt pur și simplu mult prea scumpe și mult prea puțin reduse vreodată. deși, da, frumoase. și, o, da, cu greșeli de redactare.

mi-au plăcut art și curtea veche. mi-a fost silă de slinoșii burtoși care supravegheau standul paralela 45 și care – cum altfel? – nu știau de (colecția) FFF.

însă prima oprire pentru mine a fost la micul și izolatul stand idea, din cluj, care vine cu puține cărți, dar miezoase și grafic impecabile, de un bun gust cum rar pe la editurile noastre. (derrida, foucault, w. benjamin, baudrillard, barthes, lyotard, mă rog, „greii”.) sper să crească bine!

(apoi beție imbecilizantă, „literară”, boemă, astea. poeții curului strânși în casa nuștiucărui pictor. printre ei, miruna vlada și soviany. mort și el. m-am deprimat. și-asta a fost. am plecat la steaua.)

[later edit: la târg, sms – care se scrie singur – de la rxxx.yo am bagat un pessoa,scurt.nu ma mai afisey la fatza loculuiwtwpww999w999w9wwțtt8tțtt8t8888878t8p8u8887ppt8tt.]


25 responses to “anecdote și alte nimicuri

  • roxxxana

    totusi mah, nici io cu pessoa &freud nu-s de lepadat!

  • voroncas

    ah, stai, ma, ca bag smsu ala nebun :))))

  • voroncas

    mdeah. si ea nici macar n-are paru cretzzz…

  • roxxxana

    ce’mmai plac recurentzele alea 8 9 din sms-u ala cu autogenerare, ahahaha!

  • voroncas

    @mesmeea cuttita:
    pai data viitoare-mi pun si masca!

    @roxxxana:
    sa fi fost decat hazardu, uare?!

  • muje steaua

    cel mai mult apreciez că, deşi ai trecut prin mari autori, spre exemplu derrida, foucault, w. benjamin, baudrillard, barthes, lyotard, mă rog, ai încheiat citându-l pe cel mai mare şi singurul de fapt

  • emilian

    Deci pana la urma tot printul e baza, mireasma cartii proaspat deschise, filele pe care le atingi. Ca de furat tot furam carti de pe net, de pe la xerox, poze etc. Dar parca nu e acelasi lucru

  • voroncas

    @muje steaua:
    da, intotdeauna ne-ntoarcem tot la miez!

    @emilian:
    tu stii mai bine, oricum. :D

  • Razvan

    A fost un exercitiu bun ce a prilejuit, printre altele, si revelatia ca nu functioneaza schema aia crestino-politista cu-ntorsul la locul crimei. Plm, poti sa te-ntorci linistit la locul crimei si sa mai crimezi ceva, ca tot nu se-ntampla nimic. E un bun punct de plecare.

  • Bogdan

    revista haslăr a fost?

  • voroncas

    @Razvan:
    da, in meseria asta poti sa-ti intorci si ceilalti (multi) obraji.

    @Bogdan:
    pai a fost lorena lupu, ce-ti mai trebie?

  • Petrov

    oribil acest derrida. muie.

  • voroncas

    @Bogdan:
    of, ar fi nedrept sa-ti spun asa, in cateva cuvinte…

    @Petrov:
    oribil, oribil – de acord -, da cam trebuie trecut prin iel!

  • octavian soviany

    ce ar putea sa insemne “soviany mort si el”?
    printre “poeţii curului” mai erau si Ion Mureşan şi Dinu Flămînd, aşa că e ok, e clar ce grile de analiza folosiţi…
    daca sunteti cine cred eu ca sunteti, si anume una din studentele domnului Vlad Popa venita sa strice atmosfera unei intalniri post-gaudeamus, la care desigur nici nu erati invitata, dar ati dat buzna inopinat si v-ati insinuat cu nonsalanta in atmosfera, nu ma mir ca aveti astfel de viziuni mortuare…
    dar trec peste antipatie si va spun ca mi-a placut enorm asta: “liiceanu, acest florin piersic al fenomenologiei autohtone”. ;)

  • voroncas

    @octavian soviany:
    nu e vorba de nici o ”nonșalanță”, din moment ce am plecat aproape de cum am intrat. :) dar, fireste, cum nu era nimeni limpede la minte în seara aia…

  • Octavian Soviany

    a, inseamna ca cealalta colega a Dvs a ramas peste noapte si s-a insinuat cu nonsalanta, stricand, ce-i drept, bruma de buna dispozitie pe care o aveam…
    dar stiti ce e ciudat? ca desi nici eu nu stiam despre Dvs decat ca sunteti “niste studenti” nu mi-ar fi trecut nicicand prin minte ca la o relatare a evenimentului sa va numesc “studentii curului”… asta tine poate tot de limpezirea sau nelimpezirea mintii…

  • als

    oioioi, induiosator cum ‘descopera’ studentimea romana ‘l’anti-oedipe’, unii l-au avut (impreuna cu ‘mille plateaux’) in bibliografia lucrarii de licenta ink de-acu 27 de ani :)))

  • voroncas

    :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

    da, tu ai fost mereu in avangarda. rusine noua ca acu 27 de ani nu citeam deleuze&co. sau ca nu citeam nimic pur si simplu!

  • als

    mda – rusine k v-ati nascut prea tirziu :P
    ps sa-nteleg k acu veti astepta ink 40 de ani pina sa cititi vol. 2, in traducere? :))))

  • Razvan

    Io nu-nteleg. D-voastra despre cine vorbiti, stimate als, cand spuneti unii? Puteti da nume? As vrea sa-i cunosc si io, desi, daca e sa fiu sincer, sunt cam sceptic in legatura cu existenta lor.

  • Vinci

    Mai, Razvane, in ciuda faptului ca ai fost oricum mult prea subtil pentru “unii”, tu nu ai inteles elogiul adus decrepitudinii expus mai sus. E pacat de tine.

  • als

    @razvan: pai, unul dintre acei ‘unii’ sint kiar eu, care in 83 am avut in bibliografia tezei de licenta (dspr ‘finnegans wake’ no less) SI ‘l’anti-oedipe’, SI ‘mille plateaux’ :P
    k altii (a caror ‘subtilitate’ e de nivelul manelei) inteleg prin asta ‘elogiul adus decrepitudinii’ e de inteles: astia sint la prima generatie incaltata, mai au de recuperat…

Leave a Reply

