„amurg sentimental”

mi se confirmă impresia că cel mai mișto la târgurile de carte nu e s-o freci frustrat pe la humanitas și rao, să vezi cum au mai redus ei cărțile cu 2-3 lei, ci să te aventurezi pe la etaj, prin coclauri, unde edituri absconse și ex(-)centrice abia așteaptă să le treci pragul. și-așa am descoperit azi standul editurii amurg sentimental; cum să reziști acestui nume? de cum ajung la măsuța cu cărți, un domn începe să-mi explice despre ce e vorba, mai ales că toate coperțile (probabil făcute în debara) mă intrigă.

prima carte care-mi atrage atenția are pe copertă un cuplu fericit, îmbrățișat undeva în mijlocul pădurii. titlul este „pădurea și viața”, iar domnul mă lămurește: aceasta este scrisă de un colonel și este o carte despre… păduri.

aici avem un roman realist din zona rucăr-bran.

aceasta este o traducere din franceză, iar această carte este scrisă de o soprană.

apoi tăcere. omul nu mai știe ce să spună, dar reia salvator:

iar acestea sunt poezii pentru copii. 

deci mâine dacă aveți drum la gaudeamus, nu uitați, vă rog, de… amurg sentimental.

 


6 responses to “„amurg sentimental”

  • delaskela

    am avut totdeauna o slabiciune pentru soprane, o sa caut cartea

  • voroncas

    @alex moldovan
    pai si eu la fel. altfel mai scriam?

    @delaskela
    sa stii ca lucrurile de pret nu se gasesc asa usor…

  • Lil Ecumeniq

    Ba, da’ tu stii ca amurg sentimental e editura unu securist-mafiot-jurnalist roman de la mijlocul anilor 90, spre prelungirea 2000, nu? Titlurile alea nu inseamna nimic in sine. dar luate intr-un sens larg ele spun povestea unui mister. adica e o cosmogonie politica a romaniei post-decembriste, dar si a romaniei milenare, dacice, de exemplu. Amurg Sentimental, nu e o poveste de iubire, ci a lucrurilor crunte din societatea noastra de azi, de ieri si de maine. Ca si iubirea de altfel, sentimentul descrie un arc peste timp, un curcubeu. Nu cred ca tre sa mai explic semnificatia “curcubeului” sau a “arcului” in limbaj ezoteric. cat despre patron, prietenii stiu cine e… cine e patronul spiritual, spiritus rector al editurii, ca sa nu mai zic de legatura ei/lor cu Casa de Pariuri Literare sau editura masonilor, surprinzator(?) (!) vecini distanti dar sensibili de stand & palier.
    Orc, Amurg Sentimental ramane editura mea de suflet!

  • voroncas

    iar tu ramai un sentimental incurabil, sper!

    frumoasa legenda ce ne-ai impartasit-o… mi-a trecut prin cap ca aparentele insala, insa n-am stiut ce sa fac mai departe…

    p.s. vezi ca te bagase la spam, nebunule care esti!

  • simf

    am vazut mai multe carti de la amurg sentimental si toate mi-au generat acelasi gand: ticalosii, astia au ucis copaci pentru maculatura!

Leave a Reply

