drama unui om simplu

discuție între o gospodină care stă la bcu la garderobă (și pe care – pe ea sau pe tovarășele ei cu bundă – de obicei o prinzi vorbind despre copiii ei ratați, despre bărba-su și mai ratat, despre cât de nenorocită e viața asta și despre ce-a mai gătit) și sclavul de la intrare, pseudo-gardian sau cum i-o mai zice; țața vorbește, deci, strident și apăsat, revoltându-se din spatele ghișeului, s-o audă toți studenții: „ăștia nu știu să vorbească, studenți, da’ nu știu să vorbească, și aici e bibliotecă… că doar nu e bibliotecă comercială [!]. în ochii mei studenții nu-s amărâți, sunt pricopsiți! da, da! de unde au, de unde n-au, io nu ștu, da’ au! dă la mama, dă la tata, dă la cine-o fi… da’ au! poate or mai și lucra, poate afaceri necurate, cine știe… da’ au! păi vin ei aicea în fiecare zi să mănânce, să dea osutăcinzecidemii pă un meniu d-ăla și tu-mi zici mie că n-au!? nu-i auzi și pă ei când vin să ceară haina înapoi un „mă scuzați și pă mine, nu vă supărați, da’ mi-am uitat și io aia în geacă”… noo, nu zic! păi de ce să uiți, ă? de ce să uiți?!” (pentru că, mai nou, au pus acolo un afiș în care zice că nu poți cere și înapoia haina la garderobă decât de max. 3 ori/zi.)

brusc mi s-a făcut rușine că sunt oarecum studentă și c-am avut 10 lei din afaceri necurate cu care să-mi iau niște cartofi la cuptor reci, cu morcovi („baby”) și cod fad și că astfel i-am luat femeii mâncarea de la gură. dar m-am bucurat și că subiectul „studenții de azi” (imbecili, firește, într-o proporție însemnată) i-a mai animat și ei stearpa existență.


One response to “drama unui om simplu

  • garcea

    si, nu i´ai strecurat printre dinti “escargâții mătii!” ?? *

    * m´am autoscos din carantina daca n´a comentat nimenea.

Leave a Reply

