„la furnale nu prea merge cu lașitatea”

ok, știu că mă repet, dar n-aș suporta ca aceste comori să fie uitate, iar nu răscolite. deci despre cât de bine futeau oțelarii din reșița, mon amourne-am lămurit și ne-a uns pe suflet. decupez din nou din același interviu luat de păunescu, pentru că numai el știa cum să intre pe subt pielea omului și să se insinueze libidinos (tot din revista luceafărul, tot din 1971). iată ce cred oțelarii, care nu cunosc lașitatea, despre artă, sensul omului pe pământ, deci despre viață pur și simplu:

(a)

– Ce ați făcut dvs. în viața dvs.?
– Am trăit, am montat hidrocentrale la Pângărați și la Roznov.
– Aveți copii?
– Băiatul meu mi-a făcut o mare bucurie: a reușit chiar acum la facultatea de filologie din București. Să știți însă că e un băiat dotat. A terminat și școala de canto. Și a reușit la o facultate grea. Vreau să-i fac un cadou în curând. Vreau să-i iau un magnetofon. El n-are pretenții mari, m-a rugat să-i cumpăr trei plăci de muzică cultă. […] Seamănă cu mine, are voce.

(b)

– Ca amator de jocuri cu pelicula, ce filme v-au plăcut?
– Filme frumoase și bune, în care să înveți cum adică poți să fii mai bun. Și mi-au plăcut filmele despre trecutul nostru național, deoarece ele mi-au trezit mândria de a fi pământean și deoarece în ele se arată că noi nu putem fi călcați în picioare.
– Care sunt cele mai mari necazuri pe care le-ați avut în viață?
– Cel mai mare a fost odată la furnalul nr. 2 când a avut loc o perforare și eu care văzusem am luat măsurile, dar era ceva inevitabil.
– Ați avut momente de lașitate în viața dvs.?
– Nu cred. Aici la furnale nu prea merge cu lașitatea. Aici nu prea merge dacă ești laș. Omul te mai iartă dacă ești laș, dar agregatul nu. […] Mare nenorocire e să n-ai un copil, și când nu-l dorești, și când îl dorești. […] Nu mi-au plăcut filmele cu bătăi multe. Filmele cu cov-boi (în transcriere pretențioasă cow-boy, completează redacția).


5 responses to “„la furnale nu prea merge cu lașitatea”

Leave a Reply

