despre îmbătrânire

azi dimineață mă pregăteam să merg la doctor – căci se pare că nu-mi pot fi propriul doctor la nesfârșit – să vedem care-i treaba cu tusea asta nebunească, când, cum stăteam în fața oglinzii, observ în breton două (două!) fire albe viguroase. am stat clipe bune în stare de șoc, apoi le-am smuls. căci câte un fir alb răzleț mereu am avut probabil, dar două deodată, alăturate, complice – niciodată, iar asta mi-a pus capac și m-a scârbit profund. toată ziua m-am gândit la cartea lui améry, „despre îmbătrânire” (pe care, cu un tâlc anume, am primit-o acu la 25 de ani, o vârstă despre care am io „teoriile” mele, în fine): oare cum vom percepe, în starea de familiaritate, sincronicitate și intimitate cu corpul nostru, propria înstrăinare (de noi înșine) care e îmbătrânirea?

când citesc undeva tipărit „simone de beauvoir”, ceva îmi vorbește despre o femeie tânără ce sunt eu…

proteza dentară e tragică precum regele lear în câmpie și acela care nu-i în stare să mai muște din carne s-a afundat într-o jale mârșavă.

acest jean améry, supraviețuitor după auschwitz și care s-a sinucis în 1978 într-un hotel (pentru că toți se sinucid într-o cameră de hotel) din salzburg, avea toate datele să devină un personaj, cu viața lui, cu subiectele lui obsesive – moartea, degradarea  etc. (a mai și scris o carte despre sinucidere) – dacă ar fi reușit să-și articuleze puternic ideile și n-ar fi scris atât de prolix, vag, metaforic, „impresionistic” și redundant, deși, da, întotdeauna în prefețe are grijă să-și scuze stilul etc. totuși, din motive obscure, eu îi rămân un cititor răbdător.


7 responses to “despre îmbătrânire

Leave a Reply

