aforismele care mă mișcă

grigore vieru este poetul meu preferat (luați-o ca pe un soi de guilty pleasure sau ca și cum mi-ar plăcea… kylie minogue, să zicem, ceea ce oricum este adevărat). și este român, pentru că basarabia este românia. sunt momente și momente când mă întreb, în miez de noapte, ce-mi place mai mult la el: poezia sau părul? înainte de a ne pripi cu un răspuns, vreau să citim puțin din aforismele sale, mai puțin cunoscute publicului profan, amator azi doar de poezie cu genitalii, injurii, mizerii. (plus că dacă nu-l iubești pe grigore vieru, înseamnă că nu-ți iubești nici mama, nici țara.)

  • cea mai veche carte din lume este o mamă, cea mai frumoasă carte din lume este o mamă.
  • mi-am păstrat obrazul curat pentru lacrima ta, mamă.
  • deși pământul se învârte mereu, m-am născut acasă.
  • nu cunosc un dar mai frumos din partea unui musafir, decât acela de a-mi elogia țara în limba casei mele.
  • gloria fără patrie este ca frumusețea femeii: niciodată nu știi ziua în care se va stinge.
  • nici copilul nu plânge când pâinea se frânge.
  • e bine să învețe un popor de la altul, nu este bine să învețe un popor pe altul.
  • cum să-ți întind mâna când mi-ai bătut-o în cuie?
  • când naște sămânța de greu, nici soarele nu stă alături. 
  • muzica este răzbunarea frumuseții pe urâțenie.
  • ne încălzim palmele pe obrazul pe care l-am lovit.
(răzbunarea urâțeniei pe frumusețe)
(vieru cu târfa sa, căci orice poet are târfa lui care-l ajută să meargă mai departe)

6 responses to “aforismele care mă mișcă

Leave a Reply

