cu žižek

prea mișto ca s-o pierd în imediatul facebookului și să n-o bag la arhivă:

[via the onion]

și totuși, care-ar fi oare modalitățile astea, dacă ne gândim și la interviul de aici:

Q: How often do you have sex?
A: It depends what one means by sex. If it’s the usual masturbation with a living partner, I try not to have it at all.


7 responses to “cu žižek

  • val

    žižek e un pericol pentru tinerii entuziasti care cauta raspunsuri si vad in el un itelectual care sa fie apropriat de ei si care sa le explice concepte, filme sau politica. nu neg, e un om deosebit de inteligent si mi-a placut mult documentarul lui despre filme, insa ideile lui de stanga, visul de reinstaurare a comunismului la scara plantara sunt pur si simplu bolnave. am citit interviul din care este extras fragmentul si m-am cutremurat cand am citit ca el nu si-a rupt din timp pentru a-si plange parintii morti. oare cat rau au putut sa-i faca? e inexplicabil si mi se pare trist. modelul intelectualuilui care scuipa cuvintele, se agita si gafaie cand vorbeste, nu mi se pare deloc in regula. ani de zile l-am urmarit, pana ce mi-am dat seama cat de gresita e gandirea lui…

  • ralupad

    In Strainul personajul principal este acuzat ca nu si-a plans mama. Chestia asta apare ca proba in tribunal :)

  • val

    da, ai dreptate ralupad, mi-am adus aminte de scena asta. Camus cred ca l-ar fi inteles pe žižek, insa eu nu pot sa o fac.

  • ralupad

    nici eu nu ma omor dupa zizek, de fapt, chiar cred ca este un om teribil de periculos. doar ca uneori cred ca e bine sa cantaresti argumentele cu care ataci! :)

  • val

    nu am atacat, doar mi-am spus o parere. si crede-ma, nu sunt singurele argumente impotriva lui. dar ce am spus mi se pare de ajuns, cel putin in mintea mea. un om care nu are timp sa-si planga parintii decedati, viseaza la comunism mondial si afiseaza un cinism destul de aiurea, sa nu zic altfel, cred eu ca este suspect de la prima vedere. numai citind interviul si nestiind nimic despre el si cred ca e de ajuns sa iti faci o parere despre personalitatea si ideile sale. dar citindu-i si cartile traduse, mi-am dat seama ca ceva nu e in regula. si totusi, pesonajul lui Camus nu are nimic de-a face cu zizek, ceea ce face si gandeste Strainul este parte dintr-o simbolistica, o revolta as zice, pe cand domnul in cauza nu inteleg ce anume are de demonstrat prin asta. poate ma luminezi tu :)

  • voroncas

    ce nu e in regula cu zizek? cine face regula, in fond? pentru unii e fascinant si seducator fix din aceleasi motive pentru care tu il gasesti monstruos.
    suntem prea cuminti.

  • val

    regula o face fiecare. de fapt nici nu cred ca este o regula, mai mult un set de idei, principii etc. normal ca e fascinant si seducator, ar fi culmea sa fie altfel. daca ar fi searbad si sters, nu l-ar mai pune nimeni pe copertile revistelor, par example. :) interesanta remarca ta, “suntem prea cuminti”. de ce spui asta, daca nu e cu banat?

Leave a Reply

