reading stories

vreau să vă zic cum stă treaba cu tinerii și neprihăniții filologi seduși de literatură pur și simplu. adică îl las pe jeffrey eugenides s-o zică mai bine, al dracu de bine ca-ntotdeauna (din the marriage plot de data asta):

Some people majored in English to prepare for law school. Others became journalists. The smartest guy in the honors program, Adam Vogel, a child of academics, was planning on getting a Ph.D. and becoming an academic himself. That left a large contingent of people majoring in English by default. Because they weren’t left-brained enough for science, because history was too dry, philosophy too difficult, geology too petroleum-oriented, and math too mathematical – because they weren’t musical, artistic, financially motivated, or really all that smart, these people were pursuing university degrees doing something no different from what they’d done in first grade: reading stories.

deci din banala serie been there, done that, cu mențiunea că io nu le-am avut cu lectura când eram mică. copiam rezumatele de la colegi pentru caietul cu lecturi de vacanță, mă târam dureros și fără rost alături de „cărțile copilăriei”. apoi în clasa a V-a o prietenă mai mare mi-a pus în mână enigma otiliei și astfel îmi fu revelată literatura aia de oameni mari. i-am lăsat pe colț alb, fram și cuore pe veci neterminați. dar nu despre asta e vorba acum.

cartea lui eugenides e aici, într-o ediție generoasă (pe care o am și eu), cu scris mare, ca pentru chiori, și titlul în relief pe copertă. mai e și varianta pentru săraci, la vreo 7 euro, dar să te chiorăști nițel prin ea, probabil, aici.


4 responses to “reading stories

Leave a Reply

